23.2.09



såhär ser de närmaste månaderna ut för mfmb:

04/3 - klubb krajj @ inkonst, malmö
12/3 - club misf*ts @ redrum, helsingfors
13/3 - club raw @ klubi (ilta), åbo
14/3 - hang the dj @ klubi, tammerfors
19/3 - micro @ babel, malmö
21/3 - huset i magstraede, köpenhamn
21/5 - klubb svanen @ jazzhuset, göteborg
30/5 - pop dakar, stockholm
09/6 - hultsfredfestivalen

i slutet av mars släpps the fine detail och heat like this på vinyl i frankrike. våra två senaste ep:s alltså, på varsin sida. vi snackar även med svenska skivbolag och allt känns bra. när jag kommer till malmö i samband med inkonstspelningen så lägger jag basspåret på the grand chase, (nygammal dänga, victors red light disco stod för originalet men vår version är väldigt annorlunda) vi spelar in den själva och den kommer bli helt förtjusande vacker. release i början av april kanske. heat like this har fått en del feedback på diverse ställen men jag orkar inte länka, är ni intresserade kan ni ju googla eller nåt. härligt wow! när mars månad är över så har vi spelat på varje klubb i malmö värd namnet: debaser, kulturbolaget, chokladfabriken, tröls, bodoni och så just inkonst samt babel (gamla jeriko). hah! där fick du sebastian anno december 2007 som jobbade på åhléns city, diggade FASHION och tänkte att "nej mfmb lyckas nog aldrig i den här stan". du din jävla nolla, epic FAIL för dig!

finland blir också magnifikt. vi spelar kring halv ett på nätterna, förband värmer upp åt oss, fina hotell bokade i alla tre städerna och arrangörerna betalar våra restaurangbesök! grädde på moset: i tammerfors har logen utrustats med en bastu!

bastu i logen!!!

ja hörnini ibland känns det allt bra fint att man satsade på musiken ändå.

3 comments:

axman said...

BBC inläääg!

guy-manuel said...

javadå, ska jag bara copypejsta skiten till bbc-bloggen eller? funkar det? detta är ju inte särskilt formellt direkt. jag kan ändra lite. det löser sig. jag oroar mig i onödan. andas, andas.

favoritanton said...

Stekare!