29.8.08

UTDELNINGEN



christine ringde när jag satt på tåget från malmö och det enda jag hinner uppfatta innan tunneln stryper mottagningen är ett primalt, vanvettigt lyckoskrik. jag tror inte hon ville säga mer än så heller. jocke hade precis delgett henne informationen och det var tornado i skallen. när jag steg av i kilafors så skrek även jag.

i stockholm missade jag allt på dans dakar. gav efter för de ljuvaste av frestelser, galenskapen iklädd min tröja, en vibrerande balans. åkte söderut, packade mina grejer i en bil, inser att det är mer än ett år sen vi flyttade till malmö och nu lämnar jag slutligen staden på riktigt. träffade bokningsbolaget igen, repade ihop struktur på en ny låt som kommer blåsa fötterna av er, drack öl, satte mig på x2000 och då är vi alltså vid inläggets början.

mfmb supportar the faint på deras spelningar i oslo och sthlm. 7 och 8 september. john dee i norges huvudstad, debaser slussen i sveriges. hade någon kommit fram till mig när vi såg the faint på arvika 2005 och sagt "hördududu, om tre år är ni förband åt de här grabbarna" så hade jag klöst och bitit och rivit och spottat och fäktat vilt med mina små gymnasiearmar. jag hade aldrig aldrig kunnat tro att något sånt skulle hända. men jävlar i helvete vad det händer!

debaser slussen besöker vi igen den 9 oktober. nya spelningar rullar in hela tiden, men det är mycket hysch-hysch. jag får egentligen inte nämna the faint-grejen heller men jag kan inte hålla mig förstår ni väl.

25 augusti förra året kom vi till malmö för att satsa på det här jävla bandet.
inatt är "utdelning" världens vackraste ord.

9 comments:

Anonymous said...

Ett Ord: Knark

guy-manuel said...

antar att du syftar på det där med frestelser och galenskap? det hade inget med knark att göra. jag skriver gärna om sex och rock n roll, men drugs har ingen plats i den här bloggen. sånt får johannes nilsson skriva om.

Anonymous said...

Jag syftar på det fina, det goda, det fruktansvärt underbara som sedan vänder sig om och blir en destruktiv drog som bryter en samman och sedan förstör en. Då är det fina inget fint längre utan någonting man helst av allt vill i från men man kan inte.

//Joakim B

DN said...

äsch, inte fan vill man ifrån.

kan förresten inte nog understryka hur jävla glad jag är för eran skull med hela the faint grejjen. så jävla stort.

guy-manuel said...

jocke: ja, det där går väl att applicera på både droger, vackra kvinnor och prestationsmässiga framgångar. allt har en baksida. men fan i helvete, hela 2008 har varit baksida tills nu. och nån gång måste det jämna ut sig.

suave: hoppas du äter mat ibland. vi oroar oss allihopa.

Anonymous said...

Jävlar, här händer det saker. Grattis!
Och vadå lämna Malmö, var bor du nu då?

Och woho woho, vem är 18 den 9 oktober?? men det är ju tyvärr en torsdag så det skiter sig iallafall.

(Och när jag läste anonyms första kommentar trodde jag att denne menade att "nu jävlar kommer ni få knarka så det står härliga till", och tänkte i mitt stilla sinne att oj oj oj, knarkar gör man nog mer bland IB-lägenheterna i Bollnäs än i den Häftiga Stora Musikvärlden... eller än någon annanstans överhuvudtaget)

guy-manuel said...

tack! jag flyttar till sthlm så fort jag kan. det är så mycket med mfmb så man hinner liksom inte ta tag i sitt liv.

just nu är jag hemma i hälsingland.

och ja, du har rätt om knarket. ib-människorna röker på helt vansinnigt mycket (det har inte varit vanligt inom tidigare årskullar). still - med tanke på hur ofta vi blev erbjudna weed när vi spelade i tyskland så kommer mfmb säkerligen stöta på illegala substanser fler gånger.

DN said...

förra veckan fick jag en skål purjolökssoppa som jag med glatt lynne sörplade i mig. så jag står mig alltså några dagar till. tänkte kanske äta lite innan debaser på måndag också, som en tribute till att ni är i stan liksom.

Anonymous said...

Oj, Stockholm. Såpass! Men uuh, hur har man råd att bo där?

Ja, nu när du flyttar till Stockholm kommer det väl bli hårdare grejer dessutom. De där Stockholmarna håller på med så många konstiga saker vettu!