4.5.08

BLYGER BUTTER GLADER KLOKER PROSIT TOKER OCH TRÖTTER

jocke skickade, helt spontant, ett sms häromdagen innehållandes namnen på alla de sju dvärgarna, och med detta facit i hand tänkte jag att det skulle vara kul att undersöka victors kunskaper i ämnet.

- räkna upp de sju dvärgarna, victor!
- nä... jag kan inte.
- jo men försök. alla utom en slutar på -er.
- butter...
- yes. fortsätt.
- snövit?
- nej, hon räknas inte, hon är inte dvärg.
- hummer!
- hehe...
- hehehe...
- vad är motsatsen till butter?
- snäller!

butter, glader och toker (dvärggängets top notch) dök upp i minnet ganska snabbt, sen orkade vi inte mer. jobbigt ändå att begränsa sitt humör och sina personliga egenskaper efter det namn man blivit tilldelad. under hela mitt liv, och de senaste veckorna i synnerhet, har jag varit bitter med stort jävla b. men så heter jag ju inte egentligen och därmed har jag kvar möjligheten att förändras.

sommaren börjar så sakteliga fyllas med mfmb-spelningar.
det gör allt så mycket lättare.

No comments: