5.2.08

NEVER KNOWN



fan fan fan.
den där kvällen i början av juni 2006, mitt första pass på hällagårdens äldreboende, när jocke ringde och sa att vi vunnit gävleborgs musikpris.
jag kunde inte tänka klart förrän flera dagar efteråt.

den sommaren.
vi hade så många ögon riktade mot oss.

och det finns ju inget annat. känslan av att kliva upp på scenen, ömsesidig förväntan, första svepande synthmattorna, trummaskinen smattrar igång, jag spelar mina första bastoner och publiken identifierar låten, "woooh!", leende ansikten, total fucking magi. har du väl fått smak på det blir du aldrig riktigt lycklig utan det. i musiken ryms allt; kontrollerar du musiken är du allt.

däri ligger mina största våndor.

>>> the durutti column - never known.mp3

(joakim sandström har rätt för första gången i sitt liv, det här är världens bästa låt)

No comments: