23.12.07

JULKLAPPEN

foto: karl nordgaard

åh dessa nätter hemma.
det är här jag känt mig som ensammast.
det är här mina snedsteg i livet bränt mig som värst.

och nu: blott behag.

jag lyssnar på burial och högtid nalkas. förra julen var outhärdlig, har aldrig mått sämre, men sår läker hur mycket man än älskat och älskar man fortfarande så lär man sig leva med det. man anpassar sig. minnen ur fokus.

sen går det nåt halvår och det räcker med en oväntad rendezvouz mer krävs inte.

ja, ja.

här är i alla fall första låten från demon.
jag vet att jag är tröttsam med mitt hajpande men the fine detail kan nog faktiskt vara det absolut bästa vi gjort, den är fulländad i sin dystra monotoni. minusgrader, mörker, snöflingor som långsamt faller till himlen jada jada jada.

>>> MFMB - the fine detail.mp3

and it seems a little strange
no one is there to call your name
oh, it's you
i'm only happy when i'm with you

och ibland känns det så sant att det gör ont i hela bröstet.

No comments: