13.9.07

AVANCEMANGEN



jag tog en avstickare genom sankt pauli kyrkogård på väg mot internetcaféet där jag för tillfället uppehåller mig. hösten slår rot i malmö vilken sekund som helst, men ljuset som trängde genom de täta kastanjeträdskronorna ikväll var inget annat än ljuv sensommarsol. jag lyssnade på spacemen 3 och kom att tänka på ocarina of times skogspartier.

jag fick jobb idag. från och med 8 oktober är jag en del av personalen på åhléns citys herrmodeavdelning (acne! bruuns bazaar! cheap monday! hope! pour! stray boys! whyred!) och det känns såklart overkligt. i och med detta är jag garanterad en framtid här. kommer knappast drabbas av ekonomiska bekymmer igen.

och så är det mfmb. 5 oktober spelar vi på first class riot, en av malmös finaste klubbar. replokal är set and done, inspelning är på gång och vi är i final i en tävling vi ställde upp i.

allt känns, för att uttrycka mig kortfattat, jävligt bra.

så när vänder det?

2 comments:

Anonymous said...

Hej Sebastian. Jag blir glad av att läsa att det går bra för dig, fast vem trodde någonsin något annat? Sköt om dig. Kram.

Anonymous said...

skon kuk pa det! trakigt med vadret bara.. suuupa