24.8.09



sommaren 2009 tog slut i lördags i en bisarr folkpark utanför alvesta. temperaturen sjönk under tio grader och vi drack alkohol som besatta för att inte frysa ihjäl. jag vaknade på golvet i vår loge, reste mig upp, föll omkull, reste mig upp igen och där stod jag, lutad mot ett staket, och tänkte att jaha, nu har hösten kommit.

dagarna innan var det toksommar i malmö. spelningen på debaser var underbar - en miljon mackapärer på scen, så himla mycket ljud hela tiden, liveprojektionerna gav en helt ny dimension (tack axman!) och de nya låtarna satt som ett "smäck". tora berättade att någon i publiken hade muttrat "jävla nöjesguidenband!" och det tar vi väl som en komplimang.

om lite mer än en vecka (onsdag 2 september) spelar vi på nalen i stockholm. det kommer överträffa allt, jag lovar.

nåväl.



detta är victor nilsson, sångare i mfmb. i bilen på väg hem från tyrolenspelningen slog det oss plötsligt att victor är skrämmande lik teskedsgumman, men vi kunde inte riktigt avgöra varför. teskedsgumman har ju två uppenbara attribut: 1. hon är liten som en tesked (ibland) och 2. hon är en gumma. slå en ytterligare kik på bilden ovan. som ni ser är victor varken 1. liten som en tesked, eller 2. en gumma. så VAR finns den gemensamma nämnaren? "teskedsgumman slog ju igenom i 1967 års julkalender" (källa: wikipedia) sa någon, så vi frågade victor om han också har varit med i julkalendern men det hade han inte.

- kan du prata med djur?
- nä.
- bor du i en stuga på landet med din gubbe?
- nä.
- har du ditt hår uppsatt i en lykke li-knut?
- nä, jag har lugg.

sen kunde vi inte komma på nåt mer. jag grubblar fortfarande. detta håller mig vaken om nätterna. jag kan inte fokusera på något annat.

NÅNTING är det ju.

4 comments:

axman said...
This comment has been removed by the author.
axman said...

BLÅBÄR! DET MÅSTE VARA BLÅBÄR!

guy-manuel said...

jag ringde victor nyss och frågade om han brukar lasta enorma blåbär i enorma kaffekoppar. "det händer" sa han. mysteriet torde väl således vara löst, men det känns ändå inte helt spot on.

Anonymous said...

äppelkinder!