10.7.09

roskilde var som roskilde bör.

vi såg en tornado.
eller, en tromb var det väl, men om ordvalet står mellan tromb och tornado, kom igen, klart man kör på sistnämnda. den slet upp tält och väskor ett tiotal meter opp i luften. tornadon var långtifrån den mest minnesvärda upplevelsen på festivalen, men jag varken vill eller orkar berätta om något annat.

jag längtade efter någon, och häromdagen åkte jag till lund och träffade.
hon saknar allt jag avskyr hos mig själv.
jag pratar oavbrutet i femton minuter, för jag står inte ut med tystnaden, sen andas jag och ser på henne och hon hinner säga alla ord på alla språk utan att säga nånting alls.
sen börjar jag prata igen.
för jag tror att jag ska kunna hinna ikapp.

ikväll spelar mfmb på hultsfred. förutsättningarna är perfekta för att vi ska göra vår absolut bästa spelning någonsin. det kommer bli så. de nya låtarna har växt färdigt, och så har vi slängt in gamla grejer för att göra spellistan HELT - JÄVLA - OPTIMAL.

fy fan vad jag ser fram emot.

det finns så mycket jag avskyr hos mig själv, men jag älskar att jag spelar i mfmb.

och jag älskar att hon ser igenom mig utan att se ner på mig.

No comments: