15.12.08

EN AV OSS MÅSTE VETA



hej ultimatum, och stockholms två tydligaste signum i kollisionskurs KABOOM! men dina villkor dikterar och i den dealen finns inget ansvar att följa. jag trippar lätt över höghustaken, singlar ned nånstans i ny värme och försvinner insnärjd i något jag inte kan skaka av.

jag har inga "alternativ". jag kan inte "välja".
ni bestämmer alltid och jag har så jävla svårt att finna mig i det.

men digfi sammanfattar året och placerar private stash på listans tolfte plats.
läs här.
förr om åren brukade jag systematiskt bocka av de där listorna, ladda ner eller köpa allting, för jag litade stenhårt på digfis smak. och nu finns mitt jävla band där, före glasvegas hercules & love affair nordpolen sebastian tellier air france lil wayne parker lewis mgmt hwasser och många fler av mina ... "idoler". det känns helt stört. fleet foxes på elfte plats, sen private stash! man gnuggar ögonen.

mfmb-ep:n blir klar i veckan och den blir ett hårt slag i era små indieplyten. trots att vi taggat ner det hårda och faktiskt blivit rätt lökiga. titelspåret heat like this är det närmaste vi kommit en "hit" sedan fucking jävla mebiti kapgotear, och jag planerar att lägga upp den för nedladdning här så snart jocke skickar filerna. nåt att se fram emot i juletid!

jag skulle vilja ha så mycket mer.
ingen av oss vet någonting, men förr eller senare så kommer om inte båda två, åtminstone av av oss, veta.

2 comments:

Anonymous said...

Så jag har försökt få tag i er singel "when my condition is alright", men förgäves. Såg att ni hade länkat till den här på bloggen, men länken är tydligen för gammal. Är det lönlöst eller kan man få tag i den någonstans?

guy-manuel said...

inte lönlöst alls! vi har nedladdningslänkar till tre låtar på myspace-profilen: http://www.myspace.com/lookatmyprivatestash

"DOWNLOAD WHEN MY CONDITION IS ALRIGHT.MP3". zshare. lätt som en plätt. mycket nöje!