19.8.08

LET THERE BE ÅLDERDOM



moderlandet gör bort sig i os men jag tycker att allt kompenseras av att våra idrottare plötsligt har lagt sig till med en sån jävla skön attityd. först super handbollslandslaget ner sig och trashar hotellrum i tyskland, sen slänger ara abrahamian sin bronsmedalj all världens väg i en ursinnig protest mot domarna, och nu senast blev stefan nystrand och några andra svenska simmare bortkörda från läktaren under tennisens dubbelfinal där de satt i sina landslagsdräkter och - hinkade bärs!

mitt svenska hjärta slår stolta, lyckliga slag.

--

det här ska jag se på dans dakar i helgen:
LINDSTRØM
HEADMAN
ASSID
NORDPOLEN
PARKEN
BOEOES KAELSTIGEN
ACTION BIKER
DMITRY FYODOROV
FONTÄN
GUSTAV SUNDH
CRISTIAN DINAMARCA

alltihop alltså. eller det blir väl som det blir med det. åh gud vilket underbart uttryck egentligen. det blir väl som det blir. sammanfattar det stora alltet väldigt bra.

de skaffar pojkvänner och de skaffar flickvänner.
de blir så gamla.
"mina minuter och mina timmar, mina dagar och mina veckor, mina månader och mina år, de går alldeles för långsamt, jag önskar jag kunde snabbspola förbi allting, fan, let there be ålderdom du vet..."

men jag vet inte alls!

No comments: