21.7.08

WE HAD TIME



s.i.m är i malmö och spelar in musik + film, featuring jocke och emelie i värsta hot dancin.
roligast är när anders tänder en cigg och erik tittar på honom så jävla anklagande och typ "här och nu avslutas vår vänskap, du din sorgliga ursäkt till människa!".

(just den sekvensen är bortklippt i nya versionen ser jag nu, men skit samma. fin video i alla fall).

i helgen brinner mfmb på festivaler i m-town och jag fick en idé om att dokumentera hela spektaklet med eriks kamera. har länge känt att vi genom vår oförmåga att uppdatera myspace/hemsidan har skapat ett lite för hemligt och otillgängligt intryck av bandet, så det här är ett utmärkt tillfälle att öppna blottartrenchen och trycka upp mfmb-kuken i ansiktet på er. det där låter ju mest obehagligt, men ni fattar. oavsett om vi väljer att ladda upp filmklipp fortlöpande eller klippa ihop allt till nån slags sammanhängande dokumentär så kan ni vara säkra på att det är här ni hittar skiten först.

jag skaffade en besöksmätare för ungefär tre månader sedan och har känt mig rätt bekväm med besöksfrekvensen på cirka 25 unika per dag. dock - sedan digfi länkade till bloggen i texten om private stash har antalet tredubblats och det finner jag mycket svårhanterligt. jag har alltid skrivit med huvudet lugnt vilande på "det är ändå ingen som läser"-kudden och därför kunnat slentriandissa grejer som jag egentligen inte alls vet någonting om. men ju fler som läser, desto fler genomskådar mig. iofs kan det vara en nyttig rannsakan.

--

jag kör längs hälsinglands alla vägar genom skogar och byar och städer och v-dogg tonsätter resorna med sin doggybag ep. aldrig tidigare har popmusik om benbrott låtit så bra som i nya hitten feel better.

>>> v-dogg - feel better.mp3

No comments: