4.7.08

VÄRMLAND SCHMÄRMLAND



jag besökte arvikafestivalen första gången 2005 (se bild) och sen fortsatte det så.
det svider lite att inte vara där nu; pratade med jocke nyss och han sa att mstrkrft var helt strålande ("de mixade in stardust i allt") vilket man inte kan säga om deras debaserspelning i våras, och solen skiner och allt verkar vara lika perfekt som 2006.

jag ser mig själv i spegeln, grimaserar över alla grå hårstrån. känner mig gammal. förra året hade jag mycket roligare på accelerator än på campingfestivalerna och därför prioriterar jag way out west i sommar. silverbullit spelar. inget jag sett har någonsin nosat på deras höjder.

och så kommer neil young - det passar väl bra nu när jag börjar bli gubbe.

--

studios room without a key på repeat.
tusen och åter tusen gånger.
rödvin och smuggelcigg.
ikväll hägrar möllan.
sedan: hälsingland nån annans land.
jag intervjuar hwasser i kommande numret av domino.
mfmb spelar på bbc-festivalen nästa lördag.
likaså private stash (vi har ingen aning om hur)
stapelfestivalen 24 juli.
möllevångsfestivalen den 25.
nordpolen på pastell och det kan jag inte missa.
farsan har kommit över en ål.
tänk ungsstekt med dill.
färskpotatis.
lite gräddfil, om det behövs.

oj oj oj.

det vattnas i munnen.

2 comments:

Anonymous said...

... och jag känner att jag inte orkar gå på konserter längre utan mycket hellre sitter på campingen och dricker skamliga mängder vin. Samtidigt som jag dessutom börjar känna mig gammal. Är det en oroande utveckling?
Jag börjar redan oroa mig över det faktum att det kanske inte kommer vara lika socialt accepterat att vara "lite salongs" på Way out West som på Arvika och Peace & Love.

Och ja, jag gillar Foo Fighters. På riktigt.

Åsa said...

bah. den där bilden, den där looken.. jag minns den som igår! och ja, bilderna från senaste spelningen är väl inget att klaga över. finfint!