29.6.08

BIG BROTHER-DELTAGAREN



det är bara några hundra timmar kvar nu.
cling on cling on.
och tiden med henne rusar iväg, som när man var liten och hade en halvtimmes internettid per dag. tio minuter lunar, tio minuter spelsajter, och så skrev man ut lite gitarrtabulaturer innan morsan lyfte på telefonluren så anslutningen bröts. "DET DÄR VAR INTE EN HALVTIMME!!!" skrek jag varje gång, av ren princip. brorsan tog över och jag satt bredvid och gnatade missunsamt: "fan johannes nu har du suttit i fyrtiofem minuter", "det har jag ju inte", "nä men längre än vad jag gjorde i alla fall", "käften jävla idiotjävel", "durå jävla fittunge", och 56k-modemet slet med alla sina krafter för att uppdatera brorsans lunarstatus men föll på mållinjen och sen var det dålig stämning hela kvällen.

någon hade varit med i big brother och han tittade på henne och konstaterade: "ja ska knolla me dajj".

återberättat senare när vi gick mot nobeltorget.
"NÄH de ska du ente!" hade det låtit.

balansen var inte hundraprocentig i de där skorna och det går alltid att applicera så mycket, jag klipper och klistrar och det blir ett vackert kollage det där, jajamän, inte illa pinkat må jag säga.

och det är bara några hundra timmar kvar.

--

erik och anders fortsätter spotta ur sig makalös musik. jag lyssnar och försöker hitta referenser, som jag alltid gör, men det är en fet utmaning för de hämtar inte sina grejer från min skivsamling direkt. det här är slick electrosoul - "junior boys parat med akon" skulle jag kunna säga för att vara ball, men frågan är hur nära sanningen det egentligen ligger.

puzzle är finstämd och behaglig med en melankoli som aldrig trillar ned i mixtapes & cellmates-land. det räcker så.

>>> S.I.M - puzzle.mp3

No comments: