3.1.08

ERA UPPFATTNINGAR



gud vad svårt det är.
gud vad svårt.

jag hittar inget i någon.
och ryktena går, precis som förut.
hon säger att jag gör alla fel man kan göra.

ser man det från andra hållet gör jag allt rätt men jag vill ju inte ha det så heller. vad vill malmö ha ut av mig? så himla mycket känslomässigt ansvar nu. man gosar in ansiktet i någons hår och tänker "åh vad gott det luktar" och man tycker att det borde kunna vara bra så, att hela livet ska vara lika underbart okomplicerat som den känslan. men nej, relationer blir infekterade och totalt omöjliga att ta sig ur på ett smidigt sätt.

"ditt problem är ju faktiskt att du tror att allt ska vara så jävla lätt hela tiden".

honeydrips begår inga misstag och släppte nyligen andra delen i karolinsviten. ni har säkert redan hört den men den borde få finnas här ändå för den är så hjärtskärande vacker.

>>> the honeydrips - hej då karolin.mp3

som mina ouppnåeliga föreställningar om kravlösheten, som förvissningen om att aldrig mer behöva såra någon, som storstadens kontrast mot de små människornas små känslor.

åh, gud.

som att äntligen, någon gång, bli nöjd.

No comments: