24.1.08

FÖRSÖKET


ja, well, trevligast förra året hade jag faktiskt i graduations sällskap. den är fina minnen från värnhemsgatan. man vaknade i bäddsoffan och oktobersolen sken utanför, on och play och "good morning", skivans första spår och så jävla rätt att låta den ackompanjera varje påbörjad dag. graduation är även middagarna, festerna, de sena nätterna, bakiseftermiddagarna, men framför allt morgnarna. cigg- och kaffefrukost och småprat med två mycket nära vänner.

och stronger är fulländad, oavsett vad hardcorehiphoparna säger.

annat bra 2007:
burial - untrue (skiva)
kalle j - vingslag (låt)
studio - yearbook 1 (skiva)
alan braxe & kris menace - lumberjack (låt)
junior boys & tta på accelerator (live)
air france - hold on to me, baby (låt)
honeydrips - here comes the future (skiva)
tta - a new chance (skiva)
lcd soundsystem - someone great (låt)
college - teenage color (låt)
erik de vahl - shout it out (låt)
a mountain of one - collected works (skiva)
action biker - vinden susar i advent (låt)
vapnet & jens lekman - håll ihop (låt)
m.i.a. - kala (skiva)
tta - miami (stevie tech remix) (låt)
robert wyatt - just as you are (låt)
the avalanches - ray of zdarlight (låt)
harlem - cat scratch (låt)
familjen - det snurrar i min skalle (skiva)
justice - DVNO (låt)
frankmusik - 3 little words (låt)
the subs - fuck that shit (låt)
moto boy (artist)
feist - 1234 (låt)
private stash - when my condition is alright (låt)
mfmb - the fine detail (skiva)

jag glömmer tusen grejer, och det mesta är från första halvan av året för jag hörde ingen ny musik alls de fyra sista månaderna. och burial är med, trots mina tvivel. men jag lyssnar knappt på annat än untrue för tillfället. den är fullständigt hypnotiserande. och något med den dragningskraften kan jag inte utlämna från en sån lista.

den är slarvig för jag brinner inte på samma sätt. (och här urtartar allt) jag blir besatt vid den perfekta outfiten istället för justiceremixer.

korta bomullsbyxor, lackskor från patrick cox, orange strumpor, vit burberry prorsumskjorta, urringad färgglad ulltröja från dolce & gabbana och till sist whyreds nya svarta läderväska. "jes" tänker jag och glömmer helt bort av vilken anledning jag började skriva det här inlägget in the first place.

2 comments:

Anonymous said...

Har du slutat med Sergio Tacchinitröjan?

guy-manuel said...

du menar denna? http://www.brandish.tv/images/2007/03/26/picture_1.png

den väntar i garderoben på the perfect occasion.