20.9.09



vi byter planhalva och jag har vinden i ryggen. du är gult kort, gulnat fotografi. jag är kopplad i stereo, jag är hi-fi, jag är bang & olufsen.

jag gick den vägen för många gånger.
a little love child with a thorn in my side.
och du var det enda jag imponerades av.

du borde inte säga något, du borde avsäga dig, men det är ju tricky att hindra tankarna från att bli tänkta. du har förstått allting och du har hanterat allting. jag borde ha varit ditt pompeji - du avstyrde.

ett år trillar förbi.

jag vet inte heller riktigt vad som har hänt, men jag är inte same same. tappar inte längre fotfästet av att lyssna på junior boys. har bättre balans över huvudtaget. känns viktigt. du säger, och jag säger inte.

snart är det oktober.
jag måste väl hushålla med min värme, jag.

No comments: