26.6.09



tut tut säger tåget och rullar så sakteliga iväg mot malmö. det är varmt varmt varmt, himlen är klarblå och oj vad jag ser fram emot de kommande veckorna. herrejisses, jag kommer inte tillbaka till stockholm förrän i mitten av juli! då har jag glömt allt och allt har glömt mig.

här spelar mfmb:
tisdag 30 juni kl. 16:30 - roskildefestivalen, pavilion junior
fredag 10 juni kl 22:00 - hultsfredfestivalen, stora dans (SPELTIDEN!!! SPELTIDEN!!!)

vi har ju massa annat inbokat senare också, kolla myspace, och vissa grejer är inte helt bekräftade än men det blir en grym sommar.

ikväll ser jag ratatat på debaser.
då blir man nog pepp, jojomen.

bäst på where the action is 2009: perssons pack. fenomenalt! blev även sällsynt betagen när neil young började grunga loss. pixies lät bra på avstånd (stod och hinkade öl med per-anders när de lirade) och något annat är inte värt att nämna, jag var bara där på fredagen.

men hörni! nu ska jag länka litegrann.
allscandinavian.com la ut en fin recension på mfmb-vinylen. sen frågade de om vi ville ställa upp på en svårbegriplig Q&A-intervju och det ville vi ju. roskilde tycker att vår musik är "perfect for everyone whose inner discoteque is always playing new order and depeche mode". världens finaste the sounds tipsar om oss i en intervju med transition, och fyfan vad glad man blir! slutligen, om någon har missat recensionen på dagensskiva.com så hittar ni den här. jag gjorde bort mig lite med den där korkade kommentaren, men ja... stundens hetta.

äh.
nu råkade jag tänka på na och då tog alla andra tankar slut!

No comments: