10.6.09



deportees when they come är en av de där låtarna.

jag är 15 år igen och jag går i skogarna kring sommarstugan och lyssnar på mp3-spelare med kapacitet på 64 mb. där var man tvungen att välja musik med omsorg hörni! jag konverterade alla låtar till wma för då fick jag plats med dubbelt så många låtar. 15 stycken! det fanns inte mycket i livet att hurra över, men jag spelade gitarr och såg hela tiden flera år in i framtiden. en vecka innan gymnasiestarten förlorade jag oskulden och blev människa.

nurå, spy bar, gubbrummet, söndagmorgon minsann för solen lyser in i smala strimmor, jag har fel i huvudet, jag säger rätt saker jag säger fel saker, jag är en jävla bonde, jag är en hopplös människa, vi pinnar vidare, dricker champagne tror jag, det är en knepig morgon, det var en knepig natt, jag har tänkt på mig själv som 15-åring hela tiden och jag har tänkt "vad skulle jag känna?" och jag tänker att jag skulle ha blivit rädd.

mitt 15-åriga jag hade älskat deportees when they come precis lika mycket som jag gör nu.

men allt annat hade skrämt skiten ur mig.

tänk va!

No comments: