10.7.08

DIGFIHAJPEN!

här kämpar jag och victor som bäst med liveversionen av when my condition is alright (utökad till dubbla speltiden) och så kommer man hem och upptäcker att digfi utsett vårt private stash till veckans artist.

"i förgrunden poserar två unga killar med varsin grön anorak, sneglandes mot kameran genom långa luggar, i bakgrunden skymtar puderfina sandstränder, turkosblått hav, vita kalkstensklippor och spikraka cypresser. kontrasten är lika påtaglig som angenäm; private stash tar oss med på en resa till medelhavet där minnen från klubben the hacienda väcks till liv – till ett semesterparadis tillägnad popmusiken, liksom ibiza har varit för housemusiken."

och man bara: "the hacienda, just det!".
men det är en sån himla fin beskrivning.

"duon består av två unga killar från bollnäs, sebastian hedberg och victor nilsson. där den förstnämnde förfinar musiken med svalkande medelhavsgitarrer (samt skriver den mycket läsvärda bloggen disco d is dead), sjunger den sistnämnde med en av de vackraste och mest innerliga röster jag har hört i popmusik på mycket länge."

den här boosten kom sjukt lägligt. man tvivlar på allt, rynkar på ögonbrynen och låter varje beslut föregås av långdragna diskussioner mellan hjärnhalvorna. att äntligen få private stash beskräftat är en pil rakt i hjärtat av min ambivalens.

på lördag sliter vi sönder vår musik i 20 minuter.

det kan bli mycket vackert.

1 comment:

Anonymous said...

Oj, grattis må jag säga. Det var inte lite fina ord ni fick.

Så, denna festival du talade om och där jag antar att ni ska spela, varhurnär äger den rum?