4.6.08

JUNIKVÄLLARNA



en gång var juni undervattensblowjobs och efterdyningarna på vattenytan var vårt förhållande, eller knullabonnemanget som jag brukade säga. av någon anledning minns jag kvällarna som väldigt mörka. typ tjocka, svarta ramar runt varje bild. och på dagarna målade jag husväggar.

jag kommer hem från jobbet, det är juni igen, idel glada ansikten längs allén, pauligymnasiets studenter manifesterar sin glädje i en lång parad. ipoden spelar nya air france-låtar. no way down är nästan lika vacker som on trade winds och air france är fortfarande ett välbehövligt unikum i musiksverige.

>>> air france - june evenings.mp3

varenda människa har hört skimret redan men vad fan det vore en förolämpning mot bloggen att inte posta.

>>> nordpolen - skimret.mp3

--

jag lunkar klentroget bredvid henne. möter blickar som säger såhär:
1. "de är syskon".
2. "han är rik eller har jättestor dolme".
3. "hon extraknäcker som personlig assistent".

det är ingen triumf direkt.
men det är fina junikvällar.

No comments: