8.6.08

AMBASSADEN FÖR GOD SMAK



shaktar.nu inledde sin alltför korta levnadstid med en recension på embassys some indulgence. eller, det var väl mer en förbehållslös hyllning men vad annars liksom. jag köpte (KÖPTE!) singeln och kan fortfarande inte nämna någon annan svensk poplåt lika fulländad som denna embassys största stund. efter spelningen i dresden bad vi vår dj-vän att dra igång some indulgence och ingen av tyskarna hade hört den, de gillade typ mando diao och kanadensisk postrock, men folk dansade ändå för den låten har den effekten, inget dansgolv har ännu kunnat låta bli att explodera.

när fredrik lindson går upp i halvfalsett i "every song that you sing is too lame" på nya singeln state 08 låter han som liam gallagher.

från new order till oasis, alltså.

men på alla sätt är embassy fortfarande sveriges mest smakfulla band.

>>> the embassy - state 08.mp3

--

i fredags såg jag joel alme på debaser. fantastisk konsert, han spelade nästan alla låtarna från skivan men jag gick ändå därifrån otillfredsställd och det är ju ett gott betyg. martin elisson (bad cash quartet, hästpojken) spelade bas. joel alme refererade till honom som "basmästarn" och det är ju skitroligt, samma joel hanterar ju basen i hästpojken, och alla verkar vara kompisar med alla i göteborgs indiekretsar.

grymma grejer är på gång.
jag svingar klubban högt ovanför mitt huvud.
jag är tusen nålar i era kroppar.
ack, bäva inför min entré.
bäva inför smärtan!

No comments: