15.5.08

WOH!

det blev ingen remi. delacroix vann, och det är sjukt värt!

mycket tack vare den här låten tror jag:

>>> delacroix - wait is all we do.mp3 (länk till hemsidan)

tuff! cool! fräck! fräsig!
+ fler såna ord som man egentligen inte får använda längre.

"fräsig" kan väl inte vara legitimt i något sammanhang över huvudtaget, eller vet ni nån som säger så? till och med min mormor har övergett uttrycket. nu säger hon "sebbisch".

det betyder "coolt" på rinkebysvenska och nej jag skojar inte.

3 comments:

DN said...

en av mina klasskamrater lider av nån sjukdom eller något som gör att hon frekvent säger "käckt" eller "käck". jag fingrar på min double-action revolver (som jag alltid har med mig, utifall att) varje gång.

guy-manuel said...

ja, "käckt" känns också lite svarta listan.

och "fränt".

det kliar i avtryckarfingret.

Anonymous said...

vilken förolämpning. mamma elisabeth säger fräsig hela tiden. hennes favorit ord!