31.5.08

DET ENDA JAG KAN STÅ FÖR



vi flänger runt igen och vi avverkade malmö stockholm hudiksvall bollnäs på en vecka.
inget i livet är större än detta.
mfmb är det enda jag verkligen kan stå för. min enda sanning. mfmb är muren som inga katapulter någonsin rår på.
vi gjorde vår bästa spelning igår. ni är så trogna och jag älskar er för det. jag älskar er för att ni förstår, för att ni kan läsa vårt språk, för att ni prioriterar oss trots att det finns så mycket annat man kan göra.

det skapar en tydlig uppdelning.

--

har skrattat en massa åt nanna johansson idag. hon skapade en fiktiv karaktär (tindra, 22 år, kärlekskrank vuxenfjortis) och tilldelade henne spraydatekonto samt en helt makalöst rolig blogg. bimboparodier finns det ju miljontals av, men denna finessrikedom är one of a kind. tindras "personlighets formelär" framkallar andnöd:

Namn: Tindra jansson
Smeknamn:
tindra cute
Bor:
malmö
Jobb:
inget *Snyfft*
Intressen:
fest shoppa,hund *ler*
Klädstil:
typ mode aktigt
dricker helst:
x sider
Äter helst:
resturang
Läser helst:
-
Lyssnar på: lunga favoriter
Favoritfilm: Pochahontas *ler*
Favoritserie: grejs anatomy
Favoritgodis:
skum gummibanan
Land jag vill resa till: new york
Röstar på: Muff
Det här frågade någon mig senast: va dina föräldrar syskon eller
Om jag var en seriefigur skulle jag vara: hunden laban

notera alla små misstag hon gör med versaler och särskrivningar och böjningar och stavningen över huvudtaget. och missuppfattningarna. perfekta representatörer för den typ av humor jag söker efter just nu. som när victor plötsligt börjar sjunga kär och galen-melodin men istället för "kär och galen" så sjunger han "nöjd och galen". eller när bäckis jiddrar om att skaffa en stor vit häst och döpa den till "vit makt".

--

hon ringer från nån jacuzzifest utanför malmö. så mycket att säga, och hon har ingen aning om att orden reparerar mig bit för bit.

världens vackraste ben väntar på mig där nere.
imorgon åker jag hem.
för första gången med ryggen vänd mot töntigt jävla maktutövande och inkorrekta självuppfattningar.

No comments: