17.2.08

0200

jävvlaarrrhhh....
i cant wait until spring
i cant wait until sprrriiiinnngggg
so what is on your mind NOW????
youre in my blood now WHEREVER I GO
hon har runnit i mina vener i flera år, ett ständigt omlopp. hon är mitt jävla dna och jag är så trött på att glömma och påminnas och låta mig styras så som jag själv alltid styr. bad cash quartets midnight prayer är en av tvåtusentalets bästa skivor och jag har tänkt såga jonas game och hästpojken på riktigt hur länge som helst men aldrig haft enough energi.
pa gav mig den skivan, han hade köpt den i tron att det var bear quartet och pa gillar inte sån gapig göteborgspop alls. smulan fick håkans debut av honom också, han gillade förstasingeln men inget mer. ingen i bad cash quartet borde nånsin ha gjort mer musik efter midnight prayer. jag såg martin elisson sitta i rullstol i studio virtanen och sjunga om knark och det var fan pinsammare än mina egna musikaliska framträdanden i högstadiet. klart de blev lite störda egentligen. bcq slog igenom när de var typ sexton bast; det är jävligt svårt att mogna med ett band. jävligt lätt att dela ambitioner men desto svårare att dela handlingskraften som krävs för att ta sig dit. ahhhhh jääävvlaaarrr. hon är i mitt blod och blev så jävla glad när det gick bra för oss. vi spelade med mixtapes & cellmates i gävle och jag hade klantat mig igen men hon gick på spelningen ändå trots att hon aldrig såg mig i ögonen, och det var innan vi släppte these ears those ears och bytte plattform totalt och trots att vi var rätt otajta hyllade gd oss eller om det var arbetarbladet, någon av tidningarna skrev ner oss men det var för att recensenten spelade i typ hebre eller extremite de silence och de har problem med band som inte i första hand riktar sin musik till trettonåringar med skärsår på underarmarna (eller till sina morsor som sitter i juryn hehehehehehh). undrar om de är med i musik direkt i år igen förresten, det skulle vara sjukt kul. leffe p och things in my pocket deltar, i år är det fan deras tur.

jag bara spårar.
så mycket av mig saknar redan malmö.
jag ska flytta in med erik i lägenheten vid konserthuset.
och i april spelar bloody beetroots och då har jag hunnit bli tjugo.

blodet kokar och de dumma känslorna är långsammare än de snälla men när de väl nått fram stannar de kvar desto jävla längre.

No comments: