29.1.08

DET VACKRA FOLKETS MANIFEST



fick jag välja en plats i världen att tillbringa den här veckan på hade inte mycket kunnat konkurrera med berns i sthlm. hade gladeligen klubbat ihjäl några sälar för få uppleva modeveckans visningar live, men nej, inte i år.

måndag tillhörde acne, carin wester och filippa k. förstnämnda var långt under förväntan. jag såg bara ett fåtal grejer som väckte ha-begär, men desto mer fula jävla västar, ryggsäckar och kuddar kring halsen. trist. carin wester var heller ingen direkt hit, även om visningen innehöll fler ljusglimtar än acnes. älskar framför allt hennes kostymbyxor och chinos. filippa k slutligen, imponerade starkt. bilden ovan är från deras visning. fantastiskt snygga basplagg, smalt och kort och preppy. kanske är jag för konservativ för att kunna ta till mig allt i acnes och westers mer spejsade höst/vinter 08-kollektioner, må så vara, men inget kändes mer självklart idag än just filippa k.

imorgon: hope, velour och whyred. minst lika intressant. även om spektaklet för min del endast kan avnjutas genom en datorskärm.

1 comment:

Anonymous said...

Jag blir så jävla förbannad och avundsjuk på att i princip varenda jävla modebloggare fått en massa inbjudningar. So unfair.

Och angående rökat så tror jag allt att jag skippar det, om inte annat eftersom två av mina lärare kommer följa med på resan... haha