17.6.07

INTENTIONERNA



i was gonna write a little something about the new liars record. it makes me sad because all of a sudden the guys who made the twisted, feverish masterpiece that is drum's not dead turn the other way around in effort to become... rockstars.

but we can just leave it at that. (or at this, which is coarse but still a bit funny)

here's a list of what i hate the most about sweden this time of year:
1. peace & love-festivalen
2. emmabodafestivalen
3. uppsala reggae-festivalen
4. bollnäsfestivalen
5. arvikafestivalen

once again it's all about the public sentiment.
which is bad. of course.

i'm recording at this very moment, come back to hear the result in a few days.

8 comments:

Anonymous said...

sebastian, du är så jävla bitter!

guy-manuel said...

det här är ett bitterhetens forum.

jag skäms lite. ja, det gör jag. skammen går hand i hand med det oundvikliga föraktet.

Anonymous said...

Gud, vad du är alternativ! So kewl!!!!one!!!!eleven

guy-manuel said...

jag har svårt att greppa termer som "alternativ" och "indie". är det inte sådant som mando diao-fansen identifierar sig med?

inlägget ifråga blev kanske onödigt elitistiskt och det är tråkigt om någon känner sig förolämpad, men jag tycker fortfarande att peace & love suger.

Anonymous said...

Lilla, lilla Sebastian... Du förändras så mycket utan att förändras det minsta. Men jag gillar dig.

Anonymous said...

Vad fan, Sebastian. Jag valde att tolka det här inlägget som att du inte gillar LLP, men efter gårdagens fina spelning så blev jag ju onekligen tveksam. Uppskattar du verkligen sån simpel musik?
Oh well, jag hoppas iallafall att de inte fick göra några sexuella närmanden på dig, även om de såg ut att kunna klättra över staketet och hoppa på dig där och då. (Inte för att jag inte ville göra det med, men du vet, den svenska avundsjukan)

Anonymous said...

Nej, 2004. Just det. Åren går.

guy-manuel said...

lucky lucky pigeons oerhört goda musiksmak återspeglas tyvärr inte i den något begränsade trallpop de skriver och framför. himla trevliga tjejer är de dock.

lite småkul är dock att jag på vår spelning på trästockfestivalen av misstag vände på pll när jag presenterade den låten. jävla sucker man är!